*..منتديات نجوم ايجى..*
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
*..منتديات نجوم ايجى..*

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  

اقراا الحادثة ( طهقان وطهقانة )

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
egnet2005
مشرف عام
مشرف عام
egnet2005

اقراا الحادثة ( طهقان وطهقانة ) Empty
مُساهمةموضوع: اقراا الحادثة ( طهقان وطهقانة )   اقراا الحادثة ( طهقان وطهقانة ) Emptyالثلاثاء مايو 06, 2008 10:04 pm

اقراا الحادثة

بعد مكالمة التليفون السودا اقصد الحمرا اللي فاتت لميت هدومي و على بيت ابويا عدل و طبعا لما بابا عرف اللي عايز سي طهقان يعمله قرر يرفع عليه قضية حجر و يطلعله شهادة معاملة اطفال
و بعد هزيمة الأهلى و الاربع شلاليط اللي خدناهم، لقيت يوم الاربع الصبح باب بيت ابويا بيخبط و سي طهقاااااااان لابس احلى قميص و بنطلون بينيتون و معاه بوكيه ورد مستورد من اللي بالشئ الفلاني و على وشه ابتسامة عريضة
و بيقولي: انتي زعلتي يا روحي انا مقدرش على زعلك انتي بس فهمتيني غلط

و قعد يبرر و يشرح موقفه و ان التعبير خانه و حصل سوء التفاهم ده
المهم رغم اني كنت شاكة من بوقين الحنان دول بس قلت يا بت الست مننا ملهاش الا بيتها و لازم ارجع بيتي
و احنا في العربية راجعين بيتنا قالي:عندي ليكي خبر جديد لانج

أنا :خير اية حتعزم الاستاد عندنا على الغدا ،و تبعت دعوة لاسمه اية ده يجي يشجع؟
هو: لا حزري فزري مين جي يقعد عندنا يومين

انا: مين(و بطني كركبت)0
هو:مامااااااا

انا: يانهار اسود اقصد يا خبر .....حماتي؟؟؟؟؟؟
اتاريك يا فرطوس جي تصالحني و ترجعني البيت علشان لما الست الوالدة تيجي تلاقي الأمن مستتب-في سري طبعا-0
هو:ساكتة ليه؟
انا:بلعت ريقي_من الفرحة طبعا جالي ازبهلال
هو:شوفي البيت ناقصه ايه و انا انزل اجيبه بكرة قبل ما اروح اجيبها من على المحطة

انا:طيب

و سرحت بخيالي و كاني وقعت في بير غويـــــــــــــــط و افتكرت اخر مرة جت عندنا و اللي حصل اهيئ اهيئ

حماتي ست كبيرة ربنا يدلها الصحة متعودة تصحى الفجر و متنمش تاني و لا تنيم حد في البيت و طبعا بعد خمستاشر فتح و قفل في باب الاوضة و الحمام انا بقلق و بقوم اشوفها يمكن عايزة تفطر و لا حاجة تقوم هيا مشكورة تدخل ورايا المطبخ و تقعد تسالني عن حاجة حاجة في المطبخ و ده لزمته اية؟ مش مصاريف على الفاضي! و ليه مبتخلليش خيار ؟و لية مش بتنشفي بامية ؟و لازمة الحليب البودرة اية؟ و لية معودة العيال على السندوتشات؟ خليهم يغمسوا افيد! واية لازمة الشغالة؟ده حتى شغل البيت بيجري الدم..و..و مفيش صغيرة و لا كبيرة الا و تدخل فيها و طبعا تمصمص شفايفها امتعاضا و تحصرا علي ابنها و فلوسه اللي بتترمي على الارض و مفيش مانع في السكة كده تفكرني ببنت خالته الست الشملولة اللي بتحشي الزيتون الاخضر جزر مخلل و بتعمل الرز مفلفل و اللي كان نفسها تجوزها لطهقان بس كل شئ قسمة و نصيب بقى

تخلص وصلة حشر المناخير في كل صغيرة و كبيرة تبتدي وصلة العيال..العيال دول مطولين شعرهم كده ليه؟ انت عاملاهم زي البنات!! مش حتخاوويهم بقى؟ انت مش ناوية تلحقي تيجيبي حته عيل كمان قبل ما تكبري؟ و..و..و........ .......يا دهوتي

اجي على الساعة 11 ابقى زي الفرخة الدايخة عايزة انام الاقيها هي نامت و هي قاعدة تتفرج على التليفزيون بس انا لازم اقوم اتربط في المطبخ و اعمل الغدا علشان النبي حارسه لما يجي يلاقي المحمر و المشمر جاهز و يتفشخر قدام امه بمراته الطباخة الجامعية البريمو
ادخل المطبخ على طراتيف صوابعي الاقيها في قفايا...... ها حتطبخي اية النهاردة؟؟؟...يا مصيبتي
و لما يوصل سبع البرمبة و يقعد معاها يودودوا و ادخل عليهم بصنية الشاي الاقيها سكتت و بطلت كلام كأني دخيلة عليهم و مليش حق اسمع حواراتهم
و يا ويلي لو دخلت انام العصرية بعد مجهود اليوم الطويل اصحى الاقيها ضاربة بوز و تقعد تلقح بالكلام ان نوم العصاري بيوجع الكلاوي و ان كتر النوم بيطخن و انها بتزهق عندنا ماهي قاعدة ياحرام لوحدها و هو يقعد يطبطب عليها و اطلع انا بنت سكستين هوهو....يا حوستي
و حسيت بهزة شديدة فوقتني
اتارية بيفرمل علشان يركن اصل وصلنا البيت
هو:حمدله على السلامة يا روحي

أنا:طهقان
هو :نعم يا حياتي
انا:بصريخ -عايزة ارجع بيت ابوياااااااا عااااااااااااااااااااا عاااااااااااااا عااااااااااااااااااا
------------ ---------
تحديث
الست الحاجة حماتي شرفتنا و نورتنا و ملت علينا البيت فرح و سرور طبعا حاسين بنبرة مختلفة في صوتي
معلش الجبن سيد الاخلاق
و انا ناصبة اللاب توب في الكوريدور و الست بيني و بنها خطوة و نص لا بتسلم و لا بتبص
و انا من مزنقي هذا احب ان اقول ان حماتي دي
روحي روحي روحي
و اني انام مبكرا لاستيقظ مبكرا و اغسل يدي قبل الاكل و بعده
و اللي مربتوش الايام و الليالي تربيه حماته

AmR
Admin
Admin
AmR

اقراا الحادثة ( طهقان وطهقانة ) Empty
مُساهمةموضوع: رد: اقراا الحادثة ( طهقان وطهقانة )   اقراا الحادثة ( طهقان وطهقانة ) Emptyالخميس مايو 08, 2008 10:34 am

ههههههههههههههههههههههههههههه دا بركه انك لسه عايش ياعم
مش طهقان وبس
ههههههههههههههههههههه
تسلم ايديك ياحاج على الموضوع
https://nogom-egy.yoo7.com

اقراا الحادثة ( طهقان وطهقانة )
صفحة 1 من اصل 1